Η Ελλάδα χάνει λεφτά από την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό

Συνέντευξη στον Ηλία Γ. Μπέλλο
 
Η Ελλάδα χάνει λεφτά από την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό, καθώς πολλά θα μπορούσαν και μπορούν ακόμα να γίνουν, ανέξοδα, ώστε να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να γίνουν ανταγωνιστικές βιομηχανίες. Αυτό αφορά τόσο την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα όσο και τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, τα ιδιωτικά και τον ελλιμενισμό τους.
Αυτό τονίζει μιλώντας στο Capital.gr ο κ. Γιώργος Γράτσος, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, και ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζει όσο λίγοι τις αγορές αυτές. Προσθέτει δε πως το παράδειγμα της Ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, που είναι πρώτη στον κόσμο και ανταγωνιστική «επειδή λειτουργεί μακριά από τον κρατικό παρεμβατισμό», θα πρέπει να δώσει τροφή για σκέψη.
Τα Ελληνικά νησιά και ακρογιάλια είναι ο κορυφαίος προορισμός του θαλασσίου τουρισμού και ειδικά με σκάφη αναψυχής, που άμεσα η έμμεσα προσφέρουν πάρα πολλές θέσεις εργασίας. Όμως το σκάφος αναψυχής στην Ελλάδα είναι παρεξηγημένο και βρίσκεται υπό διωγμό, επιβαρυνόμενο από εξωπραγματική φορολογία. Επιπλέον με την νομοθετική ρύθμιση του 2009 έφυγαν για γειτονικές χώρες περίπου το 25% των σκαφών που έδεναν μέχρι τότε σε Ελληνικές μαρίνες. Σκάφη, κυρίως ξένων ιδιοκτητών, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στις τοπικές οικονομίες. Γιατί η Γαλλία παραδείγματος χάριν, να φιλοξενεί δεκάδες χιλιάδες ξένα σκάφη εισπράττοντας το σχετικό εισόδημα και εμείς να τα διώχνουμε στην Τουρκία;
Η Ελλάδα έχει ακτογραμμή που εκτείνεται σε δεκαέξι χιλιάδες χιλιόμετρα αλλά εδώ ελλιμενίζονται μόνο περί τις δεκατέσσερις χιλιάδες σκάφη αναψυχής, Ελληνικά η ξένα. Εννέα χιλιάδες εκ των οποίων σε μαρίνες. Τουναντίον η Γαλλία με μόλις τρεισήμισι χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμή, μεγάλο μέρος των οποίων στον Ατλαντικό, φιλοξενεί 200 χιλιάδες αντίστοιχα σκάφη, εκατόν εξήντα χιλιάδες εκ των οποίων σε μαρίνες. Δεν είναι δυνατόν να είναι σωστές και οι δύο προσεγγίσεις, η μία πρέπει να είναι εσφαλμένη. Πρέπει να σημειωθεί ότι κοντά στα 120 επαγγέλματα στηρίζονται στα σκάφη αναψυχής και εκτιμάται ότι έτσι άμεσα η έμμεσα δημιουργούν περίπου 100.000 θέσεις εργασίας στην χώρα.
Στα επαγγελματικά δε σκάφη ο κλάδος πλήττεται οικονομικώς από την υπάρχουσα νομοθεσία και βαίνει προς αφανισμό. Αν δεν γίνουν τα Ελληνικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής ανταγωνιστικά, θα πληθαίνουν τα ξένα στις Ελληνικές θάλασσες με αφετηρία την πατρίδα τους. Έτσι θα χάνει η Ελλάδα σημαντικά παράπλευρα έσοδα, κατά τον ίδιο τρόπο που τα χάνει από τα κρουαζιερόπλοια.
                                                                               Ομφαλός

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις